Juldikt

Och alla bilarna på essingeleden,
alla bilar på väg in mot eller ut ur staden
ligger jag och lyssnar på med örat mot
ditt hjärta. Jag vet inte så mycket om någon annan kärlek
än denna, eller den som utspelas
på förlossningsavdelningarna på SÖS och annorstädes,
för jag är en sån som bara kan älska
det förhandenvarande. Förhandenvarande barn
och förhandenvarande älsklingar.

3 responses to “Juldikt

  1. Jo nog finns jag men jag har inte riktigt nån skrivlust… Hoppas den kommer tillbaka.

Kommentera

