Adjö kära Stängselnämnd, adjö, adjö

Nog tycker jag det är lite tråkigt att Stängselnämnden ska läggas ner. Jag skulle kunna åtaga mig att sköta den helt ideellt, på min fritid. Eftersom den bara haft ett ärende sedan den startades på sjuttitalet, så tror jag att jag skulle kunna klara av det. Så får också lilla jag vara nämndeman. Tycker gärna vi kunde ha lite fler nämnder, så att alla får bli nämndeman i nån obskyr liten nämnd. Har man en Stängselnämnd måste man ju rimligen ha en Grindnämnd, så att folk kan komma ut från de av stängsel inhägnade områdena. För att folk ska hitta grindarna och inte i all evighet irra runt i de av Stängselnämnden instängda områdena, bör vi vidare ha en Vägvisarnämnd. Och för att inte folk ska bli deprimerade av sitt irrande, trots den hjälp de får av Grindnämnden och Vägvisarnämnden, bör vi nog också ha en Hoppingivningsnämnd, eller kanske rentav en Hoppnämnd, som förser oss med instruktioner hur vi kan hoppa över de av Stängselnämnden förordade stängslen. Därav följer att vi naturligtvis måste ha en Snubbelnämnd, dit alla de som skadar sig då de snubblar då de hoppar över de av Stängselnämnden anbefallna stängslen, trots att de följt de instruktioner som Hoppnämnden givit, kan vända sig för att äska skadestånd. Man borde också inrätta något i stil med Styrelsen för Styrsel, så att inte alltför många måste vända sig till Snubbelnämnden och därigenom urholka rikets finanser.

Så småningom kan vi få ett nämndemannaväsen som fungerar enligt principen ”ingen nämnd, ingen glömd”, och eftersom vi är moderna, kan hälften av nämnderna vara sammansatta av nämndekvinnor. Tillsammans kan sedan vi nämndemän och nämndekvinnor ordna det riktigt bra för oss alla!

Andra bloggar om: ,

Kommentera

