Svamp och flyktingpolitik

Till glädjeämnena i dessa lågkonjunkturtider hör att det verkar bli ett riktigt svampår i år. Jag gick ut i skogen för att se om det fortfarande gick att hitta karljohansvamp, och det gick det:

ännu mera glad blev jag när jag längre in i skogen hittade årets första trattisar:

och helt fullständig blev lyckan näsr jag plötsligt stod i ett hav av trumpetsvamp:

Så ut i skogen och plocka, samla i ladorna för bistra tider!

Angående gårdagens postning, så vill jag gärna ge en eloge till Södertäljes förträfflige kommunstyrelseordförande Anders Lago. I en artikel på DN debatt skriver han bl a:

Det är kris i flyktingarnas Södertälje. Men vi behöver ingen ytterligare hjälp med att beskylla eller misstänkliggöra flyktingar. Vi har redan gott om främlingsfientliga partier och andra mörkerkrafter som oseriöst sprider myter och lögner för att smutskasta allt som är främmande och nytt.

Detta som ett exempel på ett utmärkt sätt att bemöta politiska motståndare, nämligen att argumentera mot dem. Betydligt bättre än att helt eller delvis anamma motståndarnas politik, som verkar ha blivit ett riktigt elände i svensk politik.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 responses to “Svamp och flyktingpolitik

  1. Grattis! En fin skörd, speciellt ser dina Karl Johan-svampar riktigt läckra ut. Själv åt jag trattkantarellssoppa igår från årets första skörd av dessa höstdelikatesser., även i sjuhäradsbygden växer svamparna till.

Kommentera

