Viva España!

Heja Spanien! Och i morse tog jag äntligen mitt körkort! Det som jag kämpat i nästan ett år för. Så¨kommer det att bli i min personliga historieskrivning. Dagen efter Spanien tog guld i fotbolls-em klarade jag uppkörningen. Jag hejade ju på Spanien. Hade Tyskland vunnit hade jag säkert kört på nån stolpe nånstans och missat uppkörningen den här gången också, och så hade min personliga förbannelse knutits till Spaniens.

5 responses to “Viva España!

  1. Man får väl gratulera till körkortet! Minns när jag körde upp 1981. Vilken pärs! Bakade upp hela bilen på en trottoar. Jag fick ändå körkortet, men orden: Vid dina år borde du inse att du inte är någon Fittipaldi.

  2. Tack! Jo jag har också haft en del äventyr på trottoarerna…

  3. Jag är tydligen inte ensam om att ha identifierat mig totalt med det spanska fotbollslandslaget och deras historia. 🙂

  4. Ja, vi är några stycken som vet exakt vad vi gjorde ungefär då Spanien tog EM-guld 🙂

Kommentera

