Sökandet efter en tankegång

När det är så mycket morgon att fåglarna börjar sjunga

och jag fortfarande är vaken

och inte riktigt hittar den där tankegången jag kan trippa mig till sömns på

och inte några bra skor till mina eventuella versfötter

vad gör jag då?

Vore jag varg så ylade jag,

för det begriper mina vargpolare och ylar tillbaks

men är jag bloggare så bara skriver jag rätt ut

i tomma intet,

ett fullständigt olänkbart inlägg,

ett hålfotsinlägg för fötter som inga hål har,

ett inlägg som inte är så där väldigt meningsfullt,

inte så mycket mera meningsfullt än det där fåglarna sjunger om,

när dom nu börjar sjunga

och jag fortfarande är vaken

och lyssnar på deras pi-pi-pi-pi-pi

och hoppas på den där tankegången

som leder mig över, förbi eller hem

eller åtminstone går att länka till något!

Så come, my coach! Good night, ladies;

good night, sweet ladies,

good night, good night.

[exit]

Andra bloggar om:

Kommentera

