Nyheten om den alldeles Nya Bloggen Som jag bäddar

Härmed lanserar jag Nya Bloggen Som jag bäddar. Jag har nämligen skaffat ett nytt jag. Man måste ju ta intryck lite här-och-varifrån, för att inte fastna i gamla hjulspår som det heter. Mitt nya jag, som kommer till uttryck i Nya ”Som jag bäddar”-bloggen, är likadant som mitt gamla jag fast tvärtom. Jag tycker således som jag alltid tyckt fast på ett alldeles nytt sätt. Ett fräschare sätt! Problemet är måhända att alla mina vänner blivit så tråkiga, eftersom de håller fast vid sina gamla träiga jag trots att de för länge sen passerat bäst-före-datumet. ”Thu äst swa som en Eldhir, ther som aldrik vt släckis” visst låter det mossigt! Gammal nattstånden entusiasm. ”Eudaimonia estin energeia tes psykes kat’ arethen toi teleion bioi”, varför har jag kommit ihåg sådan där gammal skit?! Energin som driver solen och de andra stjärnorna???!! Gonatt Dante, Aristoteles och Heliga Birgitta, nuförtiden är det förnyelsebara enegikällor som gäller och det är de som sätter i brand mitt förnyelsebara jag. Tranströmer?? Han skrev ju bara skit, i likhet med

Proteus däremot är en modern människa och uttrycker sig flytande i alla stilar, kommer med ”raka budskap” eller krusiduller, beroende på vilket gäng han tillhör just nu. Men han kan inte skriva sitt namn. Han ryggar tillbaka för det som varulven för silverkulan. Det kräver de inte heller, inte bolagshydran, inte Staten…

så vi som vill överleva, vi måste satsa på det förnyelsebara i våra jag! Vi måste bli känsliga! Känslor är oerhört viktiga, menar jag absolut, och tycker att fler borde göra som jag och upparbeta känsligheten i det finger man sticker upp i vinden för att utröna hur den blåser. Annars blir vi väl alla bitterfittor och bitterarsclen som sticker upp fingret på det där gammaldags vulgära sättet, och det vill vi väl inte? Vi vill väl vara positiva och glada? Contributing spirits, för att snacka lite engelska, för det ska man göra om man är ett äkta förnyat jag.

Hjälten bland identitetsförnyelsepionjärerna vill jag gärna passa på att kora, det måste ju vara Måddan Olofssons centerpartister! Alldeles nyss var man alldeles nya, men nu ska man förnya sig igen och bli ännu nyare! En massa arbetsgrupper har man tillsatt för att ta in idéer från det nyaste i vår ständigt sig förnyande omgivning. Stureplansfolket räckte tydligen inte till, då får man förstås ta till något nyare än Federley och hans polare. Nå, partiet hade ju en gång energipolitiken som en huvudfråga, så det bör väl kunna sådant där.

Och själv proklamerar jag mitt permanent nya jag. Jag är till och med nyny. Eftersom det där med enbart ”ny” redan börjar bli lite gammalt…

Andra bloggar om: , , ,

4 responses to “Nyheten om den alldeles Nya Bloggen Som jag bäddar

  1. Trotsky skrev och talade mycket om den permanenta revolutionen. Du är en ny teori på spåren – den permanenta förnyelsen!

    Du kommer att bli en eftersökt och välbeställd konsult, sanna mina ord.

  2. Konsult…. måste man skaffa sig kostym då, och slipps? Vore lite väl mycket förnyelse tycker jag kanske nog..

  3. Jag förstår lätt att Maud tar hem priset. Själv fattar jag inte hur dom lyckats förnya sig så, när jag var ung var det bara bondlurkar och animalsexuella som röstade på Centern, men nu verkar de ha slagit sig in på Stureplan, hur går det till?

    Eller är det helt enkelt så att en massa knätofsar från djupaste småland som flyttat till Stockholm och stylat sig?

  4. Ja man undrar… kanske aliens som tagit över gamla bondeförbundet?

Kommentera

