Dumhuvudenas regemente

Höjer jag på ögonbrynen då jag läser att CIA en gång försökte enrollera Olof Palme som agent?. Nej.

Blir jag förvånad över alla paranoida dumhuven som tycker att alla svenskar borde skaffa sig vapen? Nej.

Tycker jag det är konstigt om någon libertian börjar yra om huruvida demokrati är ett önskvärt statsskick eller inte? Dessvärre tycker jag nog inte det.

Inte tycker jag väl heller att det är så underligt att Staël von Holstein blir ledamot av kulturrådet? Kunde killen förstöra kapital så kan han väl förstöra kultur, och förstörd kultur kostar säkert mindre än kultur som är levande.

I Sverige råder nuförtiden dumhuvudenas regemente. Less blir man, men dessvärre inte längre så rysligt förvånad.

Andra bloggar om: , , , ,

One response to “Dumhuvudenas regemente

  1. ”Paranoida dumhuven”. Kom gärna med något sakligt istället för en sådan oartighet.

Kommentera

