Inkännanden

Om jag går till trädet och betraktar trädet och känner mig in i trädets liv så kanske trädet till slut börjar skriva en dikt i mig. Om jag sitter framför sjön och betraktar sjön och känner mig in i sjöns liv så kanske sjön till slut börjar drömma i mig. Om jag är med min kära och betraktar min kära och känner mig in min käras liv så kanske min kära till slut börjar leva i mig. Om nu min kära, sjön och trädet har tålamod med mig när jag sitter där inkännande och väntar. För träden, sjöarna och min kära har så mycket annat att stå i. Allt och alla har så mycket att stå i. Jag har så mycket att stå i. Och det myckna man har att stå i det står man väl i ända till den dag man ramlar ner och dör.

finskt.jpg

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

