Jag

Undrar om det är huden som avgränsar vad som är jag eller om det är det som skiljer mina tankar från andras. Det är nog huden, för när jag kramas från huvudet ända ner mot fötterna kanner jag mig väldigt ”jagig”. Tankarna däremot har ingen gräns, de spretar ut åt alla håll och en del är stulna, andra lånade och ytterligare andra övertagna från traditionen. Jag är ”jagig” då min själ är kapabel att fysiskt eller psykiskt ingå någon form av överenskommelse med någon annan. Som då blir ”duig”.

2 responses to “Jag

  1. Oj, nu blev jag lite trött när jag försökte tänka på vad du skrev om. Det var precis vad jag behövde. Nu kanske jag kan somna….??

  2. Jag blev också trött av att skriva det så det kan man nog. Sova alltså

Kommentera

