Låsningar

Det är så mycket nu och jag hinner inte med det här med bloggandet. Undrar om en spökskrivare till bloggen täcks av det där hushållsnäratjänstersubventioneringsbidraget?

Jag vågar aldrig kasta en nyckel. Kanske går nyckeln till något skåp någonstans där jag nån gång då jag hade mycket att stå i låste in min själ, så att jag skulle veta var jag hade den när det lugnade ner sig. En nyckel, vars lås är okänt är som en telefon man inte vet vem man ska ringa till med, ett brev man inte vet vart man ska posta, en sond man inte vet i vilken riktning man ska skjuta iväg den åt.

Så man samlar alla dessa okända nycklar i en burk eller låda eller nåt, för man vågar inte kasta dem. Kanske dyker det en vacker dag upp ett lås, till vilket en av alla dessa nycklar passar.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

