Regeringens regerande

Jag bloggar hellre om poesi än om politik, märker jag, nu när det är sommar. Bloggandet om politik har mest känts som ett måste, vill helst ha en regering som inte är så korkad att man hela tiden måste blogga om den. Den nuvarande regeringen stör mig! Den är inte bara gammaldags höger utan den är dessutom drabbad av en mycket samtida farsot, nämligen att försöka se ut som något annat än vad den är. Därav detta lismande, dessa hundögon, sammetsblickar, denna kletiga inställsamhet som det uppenbarligen finns många som fördrar framför gårdagens pösmagahöger. Jag gör det inte. Jag hatar marknaden och jag hatar alla förbannade varumärken och jag hatar reklam. Yes!

Så bloggandet om politik är som ett måste, som svar på något som tränger sig på. Bloggandet om poesi är fritt, är något jag vill, något jag gör av hjärtans lust. Blogga om mitt liv kan jag inte, för nåt sånt som ett liv har jag alldeles för sällan.

Det har däremot min hund. Så därför bloggar jag då och då om henne.

Andra bloggar om: , , ,

2 responses to “Regeringens regerande

Kommentera

