marmelad och whisky

Marmeladen måste bli färdig innan whiskyn tar slut. Det är ett av de många timingproblemen i mitt liv. Så nu har jag varit uppe hela natten för att göra marmeladen enligt ett jåtteavancerat recept jag hittade hos en bloggare från Toronto i Canada. En marmeladfantast, som tycks ha ägnat hela sitt liv åt att utveckla världens bästa pomeransmarmelad. När jag försöker följa receptet, som jag skrivit ut på fyra A4-sidor, hinner klockan bli mycket och whiskyn, en inte oäven Glengarret jag hittade i Danmark för endast 150 kron helflaskan, blir mindre och mindre. När jag kommit så långt i de fyra A4-sidorna att det är dags att tillsätta den halva decilitern whisky, så måste det finnas en halvdeciliter whisky kvar av flaskan jag hittade i Danmark, för annars blir marmeladen som en bloggare i Toronto ägnat sitt liv åt att utveckla inte så god som den borde vara. Så därför bör jag gå och lägga mig nu, tror jag.

Kommentera

