Sorgsen över att vara hemma igen

Hemma igen. I Skåne såg vi snödroppar och var på kalas. Cindy Shermans fotografier såg vi på Louisiana. Om världen visste vi inget nytt, men fick rapport per telefon om kravaller i Danmark. Att komma hem är lite sorgset, har alltid känt det så. Jag är inte så hemkär, skulle vilja vara på resa ständigt. På väg nånstans. Hem åkte vi gammaldags tåg och jag märkte att jag gillar dessa gamla långsamma tåg. X -2000 går för fort. Jag vill hinna se lite av landskapen jag susar förbi.

Kommentera

