Nya slipsar, nya tider?

Jag ska på kalas snart och har köpt världens läckraste slips idag. Slips ligger inte riktigt för mig men den slashas jag var i min ungdom har blivit allt snobbigare och när nu slipsmodet ändrats kan jag faktiskt tycka det är roligt med slips. Har aldrig gillat de där breda pompösa krämarslipsarna som varit på modet de senaste tjugo åren, ungefär lika länge som högervindarna blåst sin snålblåst över hela världen. Att slipsmodet nu ändras så att det är smala slipsar som gäller, kan det vara ett tecken på att vi snart har att vänta en vänstervåg? Den som lever får se.

Så här ser i alla fall slipsen ut:

Visst är den fin?!

Kommentera

