Tanke om hur olika ödets lotter faller

Ibland undrar jag varför jag blev kommunalarbetare och inte buddhist. Men alla kan ju inte bli buddhister. Man får hoppas på att lite av buddhismen regnar ner från de upplysta som smulor över oss kommunalarbetare. Man ska ju inte vara missunnsam. Kanske till och med kapitalisterna kan få lite lyse i sin annars rätt så pengaförvirrade värld.

5 responses to “Tanke om hur olika ödets lotter faller

  1. Jag är landstingsbuddhist. En okunnig, alltför ung (snart 51) och oerfaren. Men ändå; det enda alternativ som återstår när jag har undersökt alla andra. Förresten, jag har inte haft tangenttid till att nämna Osip; jag blir varm om hjärtat av ditt sönderälskade exemplar. Anna, Osip och så många av oss bloggare som värnar det värnlösa. Det finns hopp.

  2. Jag tror faktiskt man kan vara både ock. Jag känner ganska många. Dock inga kapitalister, måste jag förstås tillägga. Men känner inte tillräckligt många av dom för att vara säker att det liksom krockar.

  3. Boa – Kanske en kvinna kan, men för mig som man är det svårt, har inte simultankapacitet nog. När jag koncentrerar mig på kommunalarbetarköret glömmer jag alldeles bort det där med upplysning. Och när jag är upplyst glömmer jag att jag måste gå till jobbet i morgon!

Kommentera

