fredagskväll

Hela dagen förskjuten därför att den som skulle avlösa mig klockan sju i morse ringde sig sjuk. Surt! kom inte i väg förrän en timme försent.

Sen lönen och räkningarna. Detta månatliga back-to-reality-fanskap! Märkte inte nånting av nån skatteminskning. Samma jävla vanliga minus…

Nu däremot är den karibiska kycklingen gjord och äten. Den var kanon! Avbränd med jamaicarom. Flammorna steg högt i köket, till övriga familjemedlemmars stora förskräckelse. Bara jag tyckte det var fint. Men god var den, det var alla överens om.

Krämarna tror att jorden snurrar för att pengarna finns. Läste jag på nån blogg idag. Som om jorden inte snurrade långt innan pengarna uppfunnits.

Jag slår upp G Ekelöf i stället:

Varken moln eller bild
Varken bild eller bild
Varken moln eller moln
Varken varken eller eller
men någonting annat!
Det enda som finns
är någonting annat
Det enda som finns
i detta som finns
är någonting annat
Det enda som finns
i detta som finns
är det som i detta
är någonting annat.
O själens vaggsång;
sången om någonting annat.

Nu ska jag laga kaffe och bänka mig för att se Wallander

Kommentera

