Inkräktare i besticklådan

Upptäckte till min stora fasa en BRUNskaftad gaffel bland besticken i våran besticklåda. Våra bestick är blanka, några bruna har vi aldrig haft. Hur den hamnat där har jag ingen aning om, men det ger mig stora farhågor för framtiden. Om EN brunskaftad sak kan tränga sig in i våran låda, då kan det komma flera! Och eftersom en hel del knivar och gafflar slinker med ner i slasken, så är det snart säkert över femti procent av våra bestick som har bruna skaft.

Inte nog med det!  Har det en gång börjat så finns det ingen ände för hur det kan sluta. En vacker dag kommer man väl ut i köket och upptäcker att våra vita kyl- och frysskåp ersatts av dito bruna. Sådana finns, det har jag sett i annonser. Och sen är plötsligt vårt nu så bländvita toapapper brunt redan innan man använt det!

Och mina skjortor! I stället för mina vita fina är garderoben plötsligt full med en massa bruna. Och när jag är tvungen att ta på mig en sådan och går ut på stan med den, så upptäcker jag att alla i hela stan går omkring i brunskjortor. Och när det äntligen faller snö, så är den inte vit som den brukar utan slaskbrun redan som nyfallen.

Så kan det gå! Får ta upp det med sambon. Någon måste ju tala klarspråk om vad som är på väg att hända.  Den där gaffeln måste tillbaka dit den har kommit ifrån.  I vårt hem har vi blanka gafflar, det har vi alltid haft och kommer alltid att ha. Så det så!

4 responses to “Inkräktare i besticklådan

  1. Hedda – det är bara jag som ser hela hotbilden – övriga i familjen bara skrattar åt migOK Leo, då skickar jag min bruna gaffel till dig så kan du ha den i din egen besticklåda!

  2. Herregud! En BRUN gaffel bland alla blanka! Så kan man ju inte ha det. Jag håller med dig helt. Vad är det som händer egentligen? Ska nog övervaka mina egna bestick – det kan ju vara något sorts uppror som just har startats!?

Kommentera

