Growing slightly paranoid

Det är jobbigt det där att man bara vill ha jag-vänliga saker omkring en, och det får man ju aldrig. Så blir man förbannad på allt jag-ovänligt man måste stå ut med. En del på dom där cigarettrökarmarödörerna, som sprider sina dödliga gaser i mina luftrum, en del på de som envisas tugga tuggummi med vidöppen mun mitt framför ansiktet på en, en del på dem som kör Christer Sjögren för högsta volym rätt ut genom balkongdörren, dagarna i ända rör man sig i denna jagovänliga terror. Jag har köpt en mp3-spelare och en gasmask på Clas Olsson, sålunda rustad ska jag nu ut och möta den bistra verkligheten. Skulle bara behöva ett par glasögon som effektivt filtrerar bort sånt som jag inte vill se också, all företagspropaganda och alla tips från folkhälsoinstitutet eller alla undersökningar från exempelvis Norge som kommit fram till att folk som har samma öronform som jag löper 90 % större risk att dö i hjärt- och kärlsjukdomar. Sånt kan jag leva utan. Och till och med dö utan, om det nu skulle vara så illa.

2 responses to “Growing slightly paranoid

  1. Om du läst min blogg om mitt nyårs löfte så vet du….Jag älskar att vara pessimist och jag röker var fan jag vill …det som jag andas ut behöver inte du dra in …du kan väl hålla andan då om du inte vill passivröka min cigg …eller köp dina egna så betalar du lite mer skatt de har du råd med

  2. Joakim – finemang, du vill förgifta mig och är ute efter mina pengar, så jag införlivar dig i min hotbild 🙂

Kommentera

