Piris julpyssel

Idag på eftermiddagen spelade jag Bach’s passacaglia för orgel och härmade en som ser djupt in i tillvarons mysterier.

Sen bakade jag lussekatter och lussefläta med äpple och mandelmassa och härmade en som drömmer om en jul hemma.

Sen gjorde jag ett tappert försök att härma en fullkomlig äkta man och gick ner i källaren för att hämta adventsgrejorna. Där var det stopp. Letade i en kvart  och gav sen upp. Ringde sambon. ”De är i en vit låda som det stå julgrejor på”. Vit låda. Längst in i mörkret skymtade faktiskt något vitt. Efter att ha flyttat ett par dussin lådor påsar resväskor och oidentifierbara föremål var jag äntligen så långt kommen att den vita lådan gick att öppna. Fel! Inga julgrejor. Köksgrejor.

Gav upp. Blev sur och förbannad. Äntligen mig själv.

Nu har det lugnat sig. Sambon har kommit hem och förbarmat sig och lyckats bättre än jag med utgrävningarna, så nu har vi rätt låda häruppe (den stod under lådan med köksgrejor). Så nu kan jag sätta mig framför datorn och härma en som skriver coola inlägg i sin blogg.

Stjärnor och adventstakar har dock ännu inte kommit upp. Får vänta till i morgon.

3 responses to “Piris julpyssel

  1. Ex – recptetet finns på http://www.dn.se/DNet…&a=500202och – ja, den är mumsig!Leo – tack för det, fast ibland kan jag känna mig som en stare…

Kommentera

