jobbansökan

Jag är trött på mitt jobb. Vill ha ett nytt. här är mitt CV:

Jag är något av en språkekvilibrist. Lite expert på poeten Dante och väldigt kunnig i incaimperiets uppgång och fall.

Till min läggning är jag rätt så pessimistisk. Tror att det mesta går åt helvete. Men jag har också en hel del humor. Filosofen Schopenhauer var pessimist. Åsnan Ior likaså. Så det borde inte vara något hinder.

Socialt är jag inkompetent. Får stora skälvan när telefonen ringer. På grund av min pessimistiska läggning tror jag aldrig att det kan vara något bra. Så någon form av receptionistjobb är kanske inte så bra för mig.

Jag har inte något direkt otrevligt sätt. Exempelvis bad jag om ursäkt då jag råkade trampa en som stod bakom mig i bussen idag på foten. Jag vände mig om och sa med innerlig röst ”förlåt”. Hon log. Lite grann i alla fall.

Samarbetar gör jag helst inte. Det blir bättre om jag gör det själv. Tycker i alla fall jag. Hatade grupparbete i skolan och var alltid sist på alla julgransplundringar när jag var liten, så då jag äntligen kom fram till granen fanns det inget godis kvar.

Stresstålig är jag inte. Får ont i hjärttrakten då alltför många inkommande kommandon kolliderar i min input och då kraschar mitt system.

Nog borde väl någon ha ett trevligt jobb till mig?

4 responses to “jobbansökan

  1. L – nej, men det är bra att ni står på er och för väsen!Kriss – hmmm, svårt att tjäna nåt på böcker om Dante och Incaimperiet…

  2. Din beskrivning matchar exakt min rektor. Han har Ior intatuerad på överarmen…så, ett jobb som skolledare? Ska vara stressfaktorn som ställer till det då. Fast det finns öronproppar…och så säger du att du går över budgeten, då flyr alla.

Kommentera

