Såna som inte finns

Problemet med min dator, vilket föranledde det hätska inlägget nedan, är att den fått för sig att den inte finns. När jag klickar på ”mina nätverksplatser”, så visas tre datorer (vi har fyra stycken, en till varje familjemedlem), dvs alla utom den här. ”Jag finns inte”, säger det uppblåsta prettot, ungefär som en modernistisk poet skulle kunna säga. Tror denna förbannade dator att den kommer att få nobelpriset? ”För sina djupa insikter i existensens sköra validitet…” Vad jag än gör, så envisas helvetet med att inte finnas! Vilket innebär att det är jättesvårt att gå ut på nätet. ”Jag finns inte” säger datorn hela tiden, ”jo det gör du visst”, säger jag och klickar på ”reparera nätverksanslutningar” och så funkar det igen ett par minuter. Tjatigt. Jag kanske har fått ett finns-inte-virus i datorn? Har i alla fall just nu mest av allt lust att ge fan i datorhelvetet och övergå till mina kära pretentiösa poeter:

I’m nobody! Who are you?
Are you – Nobody – Too?
Then there’s a pair of us?
Don’t tell they’d advertise – you know!

How dreary – to be- Somebody!
How public – like a Frog –
To tell one’s name – the livelong June –
To an admiring Bog!

Det ni, sexbloggare!. Om Emily Dickinsons sexliv tvistar litteraturvetare än idag. De lär aldrig få veta, hon har varit död  i mer än hundra år.

2 responses to “Såna som inte finns

  1. Åh, Emily är min favorit! Finns mycket att hämta där. :-)Jag hoppas din dator löser sin existentiella kris snart. Annars kan en gummiklubba kanske vara lösningen?

  2. Ja jag tycker också mycket om Emily. Datorn har hittat sig själv men nånting är fel nånstans. Fortfarande kopplas jag ner ideligen. Det är så frustrarande när datorn håller på och krånglar.

Kommentera

