apparater

Har fått en ny vetapparat, som måste ställas på plats och i ordning, därför har det inte blivit så mycket tid över att skriva. Det är finnarna som kallar sina datorer för ”tietäkone”, vilket ordagrant betyder ”vetapparater”, och det tycker jag är ett lite roligt ord. Fast jag undrar över vad det är apparaten vet som inte jag vet?

Den gamla apparaten ska nu säljas; knappt två år blev den. Ingen vidare livslängd på grejorna nuförtiden. Tycker det är lite roligt att min gamla stereo ännu hänger med, den är nånstans kring trettifem är gammal, dvs nästa lika gammal som jag själv. Och låter bra. Jag vill att den håller så länge jag själv håller, så att man har åtminstone nån kontinuitet i detta föränderliga liv.

Kallt har det blivit, kallt och gult, men ännu inte vitt.

Kommentera

