Nu är det nu igen

Dagarna går. Tunnt regn faller. Känslan av att befinna sig i ett tidsflöde, med ett då, ett kommande och ett nu, försvinner ibland. Nuet breder ut sig. Nuet blir jättelikt. Nuet varar i all evighet.

Ett glas gick i spontankras i köksskåpet idag. Hörde bara en smäll och klirrandet av glas. Fattade inte alls vad det var. Tittade överallt, men såg ingenstans något glas som fallit i golvet eller klämts sönder under nån gryta. Sen såg jag det i skåpet. Det hade bara stått där och gått sönder.

Ska jag ringa nånstans? Till Gud? Det vågar jag inte. Vet precis vad jag skulle få för svar. ”Abonnemanget med nummer xxxxxxxxxxx har upphört. Ingen hänvisning”.

Jag känner mig som ett av löven därute. Ganska likt de många många andra och ganska svårt att särskilja.

Kommentera

