ministerkarriär?

Egentligen är DN en riktig skittidning. Jag sympatiserar inte med deras ideologi, tycker deras ledarskribenter är intellektuellt undermåliga och att högerpropagandan är tydlig till och med på nyhetsplats. Alternativet Svenskan är något bättre, men i stort sett likadan. Ändå måste jag väl ha en morgontidning? Kolla vädret och teveprogrammet och sånt där?

Nu har jag kommit på lösningen. Jag har sagt upp DN, men eländet fortsätter att komma ändå. Tydligen har man inte informerat tidningsbudet. Kanske kan jag muta tidningsbudet, så att jag även i fortsättningen kan få DN gratis? För inte ska man betala för en tidning när man inte tycker om den?

Smart va? Jag tror jag skulle kunna bli minister…

7 responses to “ministerkarriär?

  1. Ha ha ha… Din karriär kommer gå spikrakt uppåt! Åtminstone om du söker jobb i nuvarande regering 🙂

  2. Hmmm… DN är oberoende liberal och har ett socialt patos, medan SvD är moderat och riktigt konservativ. DN borde ju vinna 1000 gånger av 1000.

  3. Trängs inte majoriteten i mitten numera? Det finns väl bara en ideologi, med få variationer. Om vi betalar mycket i skatt eller hög a-kassa, vad är skillnaden?Jag läser tidningar på nätet, så slipper man recykla. Ibland kollar jag afrikanska, arabiska mfl. När Anna Lind dog hade en arabisk tidning den mest adekvata rapporten. Amerikanska tidningar ska man akta sig för, i alla fall de som jag har läst.

  4. Johan – när jag nu har DN gratis och betalar för Svenskan har jag kunnat jämföra, och Svenskan är den tidning som definitivt ger bäst och mest adekvat information om saker och ting.Ex – skulle inte kunna vara utan prasseltidningar, min morgon är nästan förstörd när det är såna där tråkiga helgdagar då ingen tidning kommer.Margareth – tänker jag absolut inte göra! Du får väl jobba själv för att fixa gratistidning, det har minnsann jag fått göra! Man får inget gratis här i världen…

  5. Jag håller med Goethe: ”Har man inte läst tidningar på några månader och sedan läser dem på en gång, så märker man hur mycken tid man slösar bort på sådant papper.”Knaggligt översatt av Kommerhem.

  6. K – hmmm, undrar vad den där Goethe skulle ha att säga om oss bloggare då, fast det vill vi kanske inte veta…

Kommentera

