Tror man så tror man

Jag sörjer hellre än jag är trosviss. Som om det vore något val. Tror man så tror man och om inte så är det väl så. Men jag sörjer hellre det jag trott på än fortsätter havl-om-halvt-tro på något som redan gått förlorat. Det blir lite renare så. Och glädjen finns ju också för den som sörjer. Hösten är vacker också för den som sörjer. Sorgen kan mogna  precis som ett vin eller en ost kan mogna. Kärleken finns väl inte bara för troende, utan också för oss sörjare. Det gäller bara att ge sorgen den tid den behöver och inte springa på för många nitar.

2 responses to “Tror man så tror man

  1. ”Jag sörjer hellre än jag är trosviss”. Bra, tar jag till mig. Lär mig av.

  2. Ibland måste det gamla dö för att nått nytt ska födas…Vetekornets lag…

Kommentera

