i skogen jag gick…

Idag var jag nästan lycklig för jag gick i skogen och hittade en massa soppar. Hunden var med. Hunden struntar i soppar. När man går tillräckligt länge i skogen så är det nästan som om skogen börjar gå i en själv. Inte visste jag att jag rymmer en hel skog!

Om jag vänder ut och in på mig så är ju hela universum inuti mig i stället för utanomkring mig. Om man ser det på det viset. Man tänker ganska fritt i skogen. Skogen tänker i en. Man skriver inte jagjagjag så mycket, man skriver man. Man känner sig som vilken lövhög som helst.

Man hittar en sjö och man hoppar i, för man har blivit svettig. Hunden hoppar också i. Man hittar underbart goda svampar, vilka man går hem och steker. Fast på hemvägen stannar man till på ett ställe och tar en öl, ity man blivit törstig. Där sitter ett par som varit på Clas Olsson och köpt an fantastisk pryl. En liten läslampa, som man kan hänga på boken, om man inte vill störa eventuell sambo då man vill ligga och läsa på natten. När man trycker på knappen fälls den liksom ut. Var man tvungen att gå till Clas Olsson och köpa. Sambon tyckte den var fånig.

Sen bjuder man sambon på nystekt svamp, och då blir sambon glad. Sen sitter man i soffan för att mysa, och då visas på teve ett program om dunkla skyar, och då blir sambon ledsen. Enligt forskarna ligger planeten riktigt risigt till. För att muntra upp sig lite funderar man på att åka till New York i stället för att ta transsibiriska till Ulan Bator. Man måste ju vara lite flexibel.

Sålunda har denna dag gått och det har blivit afton. Hunden ligger en bit härifrån, alldeles utslagen. Själv är man lite mör i benen. Man borde gå och sova. Drömma något.

Kommentera

