en undulat

Blev kompis med en undulat i Skåne. Den blev också jätteförtjust i mig. Kanske för att jag är en förträfflig person men mest troligt för att jag ätit rökt lax från rögeriet i Skanör till frukost. Matte hade lärt fågeln att prata lite, den kunde säga ”dukti dukti”. Tänkte va bra det skulle vara för självkänslan med en sån liten fågel sittande på axeln! ”Dukti dukti!”

En annan sak som kan vara bra för självkänslan är att lyckas fixa nästan omöjliga saker. Minneskortet i vår kamera hängde sig då vi tagit ca 260 bilder. Shit! Alla, folk i affärer, bekanta osv, bara skakade deltagande på huvudet. Går nog inte. Men jag fixade det! Riktigt hur vet jag inte, men bilderna räddades.

Det var för övrigt tur det för samtidigt som jag fixade det skulle jag provkoka en nyinköpt kastrull och glömde naturligtvis bort den på spisen. Gick på så gott jag kunde med svinto men den blev missfärgad i botten. När sambon sen kom hem förtog glädjen över de räddade bilderna helt den eventuella ilskan över min klantighet med kastrullen.

Så kvällen blev räddad och vi grep oss genast an problemet med en pajad diskmaskin. Det löste vi idag genom att inhandla en ny diskmaskin. Så nu är vi tillbaka till det gamla välbekanta och banala problemet med hushållskassan. Det är olösligt.

Kommentera

