Dikt om vad jag på ett ungefär tror och inte tror på

Jag är inte utvald.
Jag har inte Gud på min sida.
Jag tillhör inte någon grupp
som anser sig ha Gud på sin sida.
Om jag smäller iväg bomber mot nån,
så tror jag inte jag har Gud med mig,
om jag spränger mig själv i luften,
så tror jag inte det är en Gudi behaglig gärning.
Jag tror inte heller jag kan gå på vattnet
eller vara oberoende av min älsklings beröringar.
Jag tror inte att Gud har skrivit några dikter,
några böcker eller något annat.
Jag tror inte Gud kan skriva.
Jag tror att Gud är tyst.
Alldeles tyst.
Det är vi som larmar.

One response to “Dikt om vad jag på ett ungefär tror och inte tror på

Kommentera

