"bara o åk"

Livet? Meningen? Fosterlandet? Fasterlandet? Gud? Sverker Olofsson? Det var nån som frågade i sin blogg vilka livsfilosofier vi hade. Svarade inte, eftersom jag inte kom på nån livsfilosofi just då, som jag hade.  Nu kommer jag på det, nämligen Stenmarks ”Det är bara o åk…” Finns det nån bättre livsfilosofi? De flesta av oss druttar väl på ändan då och då, för vi är ju inga Stenmarkar. Men vi reser ju oss förhoppningsvis igen och åker vidare. Efter bästa förmåga. Och åket jag åker, det är ju mitt åk! Ingen annans.

Kommentera

