mera konstig mat

Är det nån som har ätit lapskojs? Den mest bisarra rätten som skolbespisningen serverade på min tid. Nån sorts grå röra med lite köttslamsor i. Vi kallade rätten för flygolycka, man har ju lite sjuk humor i den åldern. Det var inget vidare. Serverades med rödbetor.

5 responses to “mera konstig mat

  1. Efter en längre tids bredbandsbesvär tittade jag igår in på min övergivna blogg, och vad fann jag där, om inte en uppmuntrande kommentar från dig. Tack, tack och detsamma förövrigt :-). Kommer definitivt besöka din blogg ofta. Lapskojs, vilken skum rätt. Mormor brukade laga lapskojs. Det smakade ganska gott, men såg ut som något en magsjuk kunnat kasta ur sig.

  2. Jag skrev om lapskojs i min blogg igår.Hemgjord lapskojs, på hemstampat mos och salta biten med rödbetor.Mmmmmm

  3. Sådan liknande mat som jag ofta fick i min barndom, t ex grå, slafsig pölsa med rödbetor, får mig att må illa bara av tanken. Därför slutade jag i ungdomen äta kött, äter dock fisk, räkormvh/madonnan

  4. Som barn reagerar man ganska känsligt på hur maten ser ut. Fast bruna bönor kommer jag ihåg som en faktiskt populär rätt. Herregud! Om jag satte nåt sånt på bordet skulle jag nog få sparken som farsa.

Kommentera

