ting jag tyckt om

Nu när min sambo och jag har bråkat om en skitsak sitter jag och tänker på min första mobil. Undrar om jag har den kvar? Det borde jag ha, fast den inte fungerar längre. Jag tyckte nämligen väldigt mycket om den. Den var större än den jag har nu, för det var de ju på den tiden. Men det jag tyckte speciellt mycket om var formen. Den var liksom rundad, inte kantig som den jag har nu. När man hade den i fickan, så kändes den nästan som en sten man hittat på stranden, så där slät och rundslipad som sådana stenar brukar vara. Den låg så väldigt bra i handen. Jag köpte den ungefär samtidigt som jag träffade min sambo. När vi pratat med varandra höll jag kvar i den länge efteråt och det kändes nästan som om jag gick och höll hennes röst i handen.

One response to “ting jag tyckt om

  1. Första bloggen jag läste såhär på morgonkvisten och på jobbet. Får nästan en tår i ögat./Rosa

Kommentera

