Svenska flaggan

är ful, tycker jag. Blå och gul, vem bestämde att den skulle vara det? Jag vill ha en lila flagga! Om vi får en lila flagga, så ska jag också fira nationaldag.

Dessutom är det tråkigt att det inte kommer någon tidning idag.

Vad är det förresten för fel på annandagar? Jag tycker det är så trevligt när man vaknar och säger ”idag är det inte en vanlig dag, idag är det en annan dag, nämligen en annandag”.

Tjugofemöringar tyckte jag också om.

3 responses to “Svenska flaggan

  1. På wikipedia.org kan du läsa mer om varför den svenska flaggan ser ut som den gör:http://sv.wikipedia.o

  2. Ful!?Den är vackrast i Världen tycker jag. Blå som himlen, gul som solen, kan det bli bättre? Sedan bildar den ju ett kors när den hänger lodrätt. Symbolen för vårt ”kristna” land.Men smaken är som baken…..delad säger man ju.Men OK, jag hade älskat vår flagga vilken färg den än hade haft.

Kommentera

